۱۳۹۴ مهر ۱, چهارشنبه

دختربچه های خردسال با پیامهای بزرگ انسانی!

علی کبیری

پاپ فرانسیس رهبرکاتولیکهای جهان درحال دیداراز آمریکا است. اومردم دنیا را به صلح ودوستی فرا خوانده واز همه دعوت کرد برای حفاظت محیط زیست وجلوگیری ازگرمایش کرۀ زمین بکوشند. درحالیکه پاپ با اتومبیل روبازی از مقابل پیروانش در واشنگتن عبور میکرد، یک دختربچۀ 5 ساله که حامل نامه ای  برای او بود، از لابلای صف مأموران امنیتی گذشت تا پیامش را به پاپ برساند. مأموران متوجه شده و از نزدیک شدن او به پاپ ممانعت کردند. ولی پاپ با مشاهدۀ او از مأموران خواست تا دخترک را بسوی او هدایت کنند. دخترک نامۀ زیررا که درآن تصویر پاپ را کشیده و درآن به زبان اسپانیائی نوشته بود، به پاپ داد:

"من ودوستانم همدیگررا دوست داریم وبرای ما تفاوت رنگ پوست اهمیتی ندارد"





اسم این دختر سوفی بود و فرزند پدرومادری است که درجستجوی یک زندگی بهتر از مرز بطور غیر مجاز به آمریکا مهاجرت کرده اند. او از پاپ درخواست کرد از رئیس جمهوربخواهد تا او وهزاران کودکی که به امید زندگی درخور یک انسان به آمریکاپناهنده شده اند، تحت حمایت قرارداده وبه آنها اجازه دهد دراین کشوربطورقانونی زندگی کنند.

پس ازغرق شدن آن پسربچۀ بیگناه 5 سالۀ سوری که درآغوش مادروهمراه برادر خردسالش باهزاران امید وآرزودرراه رسیدن به اروپا درامواج خروشان مدیترانه غرق شدند،



و پس ازمشاهدۀ رفتار محبت آمیز آن پلیس جوان دانمارکی باآن دختربچۀ کوچک سوری وبازی بچگانۀ گل یاپوچ بااو، که به همراه پدرومادرش وهزاران مهاجری که خانه و کاشانه شان بابمبارانهای مداوم درهم کوبیده شده و درآرزوی یک زندگی بهترباهزاران امید رنج سفرمخاطره آمیز از سرزمین اجدادی خودرا بجان خریده و گذرشان در راه رسیدن به یک مأمن امن به دانمارک افتاده بود،





شاید اکنون وجدان همۀ کسانی که این جنگ خانمانسوز را درسوریه بوجودآورده اند ومنجمله اسد و رهبران جمهوری اسلامی و عربستان و ترکیه و آمریکا وروسیه، به خودآمده و هرچه زودتر برای پایان دادن به این همه کشتارانسانهای بیگناه وویرانیها پایان دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر