۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

بی آبروئی وفساد در شورای حقوق بشر سازمان ملل

علی کبیری

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عربستان که ازسال 2013 یکی ازاعضایش است، به اتفاق آراء مأموریت داده است تا به اتهام جنایات جنگی دریمن که خود متهم به آنست، رسیدگی کرده وگزارشی دراین مورد به شورا تسلیم کند!!

توجه به این نکته حائزاهمیت است که اتهام جنایتهای جنگی دریمن مستقیماً به خودِعربستان واردشده است و دادن چنین مأموریتی به آن مؤیدآنست که به قول یکی از مدافعین حقوق بشر، آتش افروزمحله ای را به عنوان رئیس اداره آتش نشانی منصوب کنند. این تصمیم شورای حقوق بشر شاهدی براین مدعاست که از این بزرگترین مجمع جهانی که خود بزرگترین نقض کنندۀ قوانین مصوبۀ خویش است، نمیتوان کمترین انتظاری برای حمایت ازمبارزین حقوق بشر در کشورمان داشته باشیم. تاکنون دیده وشنیده نشده است که از سوی این شوراحتی به اسرائیل درمورد رسیدگی به اتهامات جنایات جنگی درغزه وفلسطین نیزچنین مأموریتی داده شده باشد (1).

اما این فقط یکی از شیرینکاریهای این شورای نامحترم حقوق بشرجهانی میباشد که قراراست ازحقوق تضییع شدۀ مردم دنیا دفاع کند. به گزارش 29 سپتامبر امسال نشریۀ گاردین که براساس اسناد طبقه بندی شده از سوی ویکی لیکس منتشر شده است، درسال 2013 دولتهای انگلیس و عربستان بطور پنهانی توافق کرده بودند تا درمقابل پرداخت یک میلیون دلار پول از جانب عربستان به شورای حقوق بشر سازمان ملل، این دو کشوردر رأی گیری برای عضویت درسازمان حقوق بشر ازیکدیگرحمایت کنند (2). برهمین اساس بود درآن سال عربستان که یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشردرجهان میباشد، به عضویت شورای نامبرده پذیرفته شد!! درصورتی که بجای پذیرفتن عربستان به عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر، میبایستی این کشوررا بخاطر نقض مکررحقوق انسانها به دادگاه بین المللی کیفری کشانده و درجایگاه متهم قراردهند. درواقع، این بزرگترین ظلم آشکاری است که یک سازمان حقوق بشربین المللی که بایداز حقوق بشردرسطح جهان دفاع کند، به بشر قرن 21 رواداشته است.

براثربمبارانهای بی وقفۀ مناطق مسکونی یمن از سوی عربستان و شیخ نشینهای متحدش در خلیج فارس، تاکنون بیشتراز 5000 یمنی کشته شده اند که درمیان آنها دست کم 500 کودک بی گناه وجوددارند. مضافاً به اینکه متجاوز از 21 میلیون نفرنیز بکلی خانه وکاشانه شان از سوی عربستان و متحدانش به ویرانی کشیده شده و درنهایت بدبختی وآوارگی حتی از دسترسی به موادغذائی نیزمحرومند.

عربستان یک روزدرمیان باشمشیر سرازتن یک نفردرانظارمردم وخیابانها، جدامیکند وبنا به گزارشهای سازمانهای مستقل حقوق بشری، امسال تا این تاریخ بجز قطع اعضای بدن محکومین، سر بیش از صدنفر را با شمشیر جداکرده است. درصورتی که اگرقراربه جداکردن سر واعضای بدن بخاطر بدکاری باشد، باید سراز تن کلیۀ شیخکهای سعودی که به هزاران اعمال نابکار درخارج از عربستان میپردازند، جدا کنند. واقعۀ اواخرسپتامبرامسال درمحلۀ بورلی هیلز لوس آنجلس یکی ازآخرین اخباری است که به موجب آن یک شاهزادۀ سعودی!! رامتهم به تجاوز به عنف به یک پیشخدمت زن میکند. واقعه ازاین قراراست که اهالی محل مشاهده میکنند که زن جوانی بافریاد تقاضای کمک کرده و درتلاش است تا ازدیواربالا رفته واز قصری دربورلی هیلز فرارکند. با دخالت پلیس، مأموران پس ازحضوردرمحل اطلاع پیدامیکنند که آن قصردراجارۀ یکی از شاهزاده های سعودی !! وابسته به خاندان سلطنتی است وبجز آن زن جوان تعداد زیادی از زنان دیگر نیز مورد تجاوز جنسی قرارگرفته اند. اکنون شاهزاده!! فقط با سپردن وثیقۀ 300 هزاردلاری تاروز محاکمه (اگرمحاکمه ای دربین باشد) اززندان آزادشده است (3). اینست یک نمونه از فسق وفجوری که خدام الحرمین و نگهبانان خانۀ الله انجام میدهند. این دزدان سرگردنه سالیانه علاوه بربه جیب زدن میلیاردهادلار پول بادآوردۀ نفت، میلیاردهادلار دیگر نیز ازمسلمانان ناآگاهی تلکه میکنند که برای حاجی شدن به مکه روانه شده و همچون چارپایان به دور خانۀ سنگی کعبه یورتمه رفته و برای سنگ پرانی به شیطان همدیگررا لگدمال نموده و به قتل میرسانند!!

رسانۀ دلسور( delsur ) گزارش ویدئوئی مفصلی از زدوبندهای بین المللی درحمایت از حکومت آل سعود و پاسداری سرمایه داری جهانی ازاین جرثومه های فساد تهیه کرده است که با مراجعه به سایت آن میتوانید آنرا مشاهده کنید (4).





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر