۱۳۹۶ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

برو رأی بده!!!

علی کبیری

برو رأی بده، ولی دیگه از گرونی شکوه نکن

برو رأی بده، ولی دیگه نه از دولت بدگوئی کن و نه گلگی از رهبر

برو رأی بده، ولی اگه با رشوه هم کارت حل نشد، دنبال قانون نگرد

برو رأی بده، ولی اگه به یک طرف صورتت سیلی زدند، طرف دیگر را هم پیشکش کن

برو رأی بده، ولی اگه زیر شلاق و شکنجه له ات کردند، دم نزن

برو رأی بده، ولی اگه حقوق انسانی ات پایمال شد، نق نزن

برو رأی بده، ولی اگه چند روز برای گرفتن یک امضا به این اتاق وآن اتاق بازی ات دادند، غرغر نکن

برو رأی بده، ولی اگه بچه ات  پرسید چرا ما انقدر بدبختبم؟  گناهشو گردن آمریکا و اسرائیل نیانداز

برو رأی بده، ولی اگه سر بی شام زمین گذاشتی، آخوندا دربهشت وعدۀ چلوکباب و شراب طهوربهت دادند

برو رأی بده، ولی دیگه از پس افتادن حقوقت حرف نزن

برو رأی بده، اگه حقوق فرزندانت پامال شد، نق نزن

برو رأی بده، اگه اجاره خونت پس افتاد و جل و پلاستو ریختن وسط خیابون، نگو سرنوشتم اینطوری نوشته شده

برو رأی بده، ولی اگه پول دوا و درمون برای همسرو بچۀ بیمارت نداشتی، نگو اینا همش کار تقدیره

برو رأی بده، ولی اگه هموطنت تو گورمیخوابه، ناراحت نشو

برو رأی بده، ولی اگه خانوادت دلخوش نیستند، غم بدل راه نده

برو رأی بده، ولی نگو مرگ برآمریکا ومرگ براسرائیل

برو رأی بده، ولی زیر لبی نگومرگ بردیکتاتور

برو رأی بده، ولی دیگه در هیچ مورد گله نکن

برو رأی بده، ولی اگه لنگ خرجی خونه شدی، نگو هرچه خدا بخواد همون میشه

برو رأی بده، ولی از ایرانی بودن وکوروش و داریوش حرف نزن

برو رأی بده، ولی هرکس بهت گفت: احمق و نفهم، ناراحت نشو

برو رأی بده، به بچه هات هم یاد بده مث خودت ترسو و توسری خورباشند

انقدر رأی بده تا جون از هرچی نه بدترت دربیاد

بازم رأی بده و بازم رأی بده...تا هرچه زودتر بمیری...

بذار هرچی میشه که بشه...بجهنم که میشه...

آخه هموطن تو هم آدمی!  فقط یک جو عقل، یک جو شعور، یک جو اراده...همین...

تو هم آدمی هموطن!  تو هم حق حیات داری...لال نشو...ساکت نباش...فقط بگو "نه!"

اما من...

 من رأی نخواهم داد چون بیشتر از این نمیخوام خودمو گول بزنم

من پس از 38 سال حق دارم یک نه بگم

من این جرأت را پیدا کرده ام

من برای بدست آوردن حقوق انسانیم، ایستاده ام

دیگه نمیخوام بازیچۀ دست مشتی شیاد بشم

من حق دارم آزاد باشم

من یک انسانم و مشتی فسیل نمیتونند برام تعیین تکلیف کنند

دیگه نمیخوام آلت دست و بازیچۀ مشتی خدعه گر باشم

دیگه نمیخوام شاهد غارت سرزمینم باشم

دیگه نمیخوام جلوی سر وهمسر خجالت زده باشم

دیگه نمیخوام برای گرفتن حقم درمقابل مشتی سفله سرکج کنم

من از غرورم دفاع خواهم کرد

آخه من هم بلا نسبت انسانم، انسان...

 تو چطورهموطن؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر