۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

پیشگفتار


وبلاگ حاضر براین اساس ایجادشده  تابه ریشه یابی بخشی از مشکلها و مسائلی که امروزه ملت ایران به آنها گرفتار شده است، بپردازد وآنها را مورد بررسی خردمندانه قراردهد. ولی ادعاندارد که نسخه ای برای حل وفصل تمام مشکلاتی که ملت ما به آنها گرفتارشده، باشد. در اینجا به دو موضوع که از نظر نویسنده حائز اهمیت است میپردازم. یکی از آنها "مغالطه" در منطق ودیگری معضل امروزین ما جمهوری اسلامی میباشد. در واقع، این نویسنده یکی ازعلل مهم وجود حکومت جمهوری اسلامی را در عدم درک مفهوم و معنای مغالطه درمبحث منطق میداند. بطور مثال، آنجائی که خمینی در کتاب ولایت فقیه یا حکومت اسلامی چنین بیان میکند که

" ولایت فقیه از موضوعاتی است که تصور آنها موجب تصدیق میشود وچندان به برهان احتیاج ندارد."
لازم است به این نکته توجه شود که گزارۀ بالا چیزی جز توسل به مغالطه برای اثبات ولایت فقیه نیست. مغالطۀ فوق براین اساس است که [تصور] ولایت فقیه موجب [تصدیق] آن میشود و اثبات آن هم نیازی به دلیل وبرهان ندارد! ملاحظه میکنید که خمینی با چه حیله ای حاکمیت ولائی را به مردم قالب کرده است؟ آیا علت وجودی چنین حکومتی جز ناآگاهی اکثر مردم ما از منطق نیست؟ به این سبب است که من مغالطه را اُس اساس وجود وتداوم حکومت دستاربندان میدانم. این حکومت هم با توسل به مغالطه پایه گذاری شده است وهم با توسل به مغالطه به حیات خود ادامه میدهد. درواقع، درحجره های مدارس مذهبی به اینها میآموزند تا چگونه به فریب عوام پرداخته و با بهره گیری از مغالطه و دادن امیدهای واهی به آنان، روزگار انگلی را به کامرانی بر وفق مراد بگذرانند.
در مباحث آینده، ضمن طرح مغالطه باتوجه به محدودیت وبلاگنویسی، به بررسی تطبیقی کوتاهی از تاریخ اسلام پرداخته وحتی المقدورکوشش خواهم کرد از منابع موجود غیر اسلامی وتطبیق و تکمیل آنها از منابع اسلامی، بهره گیرم. امیدوارم دوستانی که مباحث آتی را مطالعه میکنند، بی غرضانه نظریات و انتقادهایشان را درمیان گذارند تا به بهبود کار کمک شود.